Suplement z witaminą D
Uncategorized

Znaczenie witaminy D

Witamina D, jest znana również pod nazwą „słoneczna witamina”. Nasz organizm produkuje ją, gdy jesteśmy wystawieni na działanie promieni słonecznych, a także jest spożywana w żywności lub suplementach. Odpowiednia ilość witaminy D przynosi nam wiele korzyści, takich jak utrzymanie zdrowych kości i zębów. Chroni nas również przed szeregiem różnych chorób, jak na przykład rak, cukrzyca typu 1 oraz stwardnienie rozsiane. Witamina D ma kluczową rolę w regulacji wapnia i regulowaniu poziomu fosforu w naszej krwi. Są to dwa czynniki, które są niezwykle ważne w kwestii utrzymania zdrowych kości. Nasz organizm potrzebuje witaminy D, aby wchłaniać wapń w jelitach i odzyskać wapń, który w przeciwnym razie zostałby wydalony przez nerki. Niedobory witaminy D u dzieci mogą powodować krzywicę, chorobę, która charakteryzuje się poważnym wygięciem kości nóg ze względu na ich zmiękczenie.

Różne źródła witaminy D

Być może wiesz o związku między niedoborem witaminy D a krzywicą (która jest nazywana osteomalacją u dorosłych). Krzywica jest stanem, który dotyka kości. Powoduje, że stają się miękkie i słabe, często prowadząc do deformacji i złamań. W rzeczywistości witamina D3 została po raz pierwszy rozpoznana, gdy naukowcy próbowali ustalić, dlaczego olej z wątroby dorsza był tak skuteczny w leczeniu krzywicy. Ale nasze kości nie są jedynymi częściami ludzkiego ciała, które polegają na wystarczającej ilości witaminy D. Brak witaminy D wiąże się również ze słabością mięśni, zmęczeniem, a nawet zdrowiem psychicznym. Badania wykazały, że niedobór witaminy D może przyczyniać się do osłabienia układu odpornościowego, utrudniając zwalczanie zakażeń. Receptory witaminy D w mózgu pomagają komórkom mózgowym odbierać i rozumieć sygnały chemiczne – brak witaminy D może wpływać na sposób komunikowania się naszego mózgu. Ludzki organizm może sam produkować witaminę D. Robi to, kiedy jest wystawiony na działanie światła słonecznego. Jednak należy pamiętać, że ciało nie może być okryte przez żadne ubranie, narzuty czy obuwie do opalania, ponieważ tylko bezpośrednia styczność promieniowania UVB ze skórą „uruchamia” proces produkcji niezbędnej dla nas witaminy D.

Odpowiednie dawkowanie witaminy D

Stosuj zdrową dietę

Ze względu na jej rolę w naszym organizmie, każdy potrzebuje witaminy D i musi odpowiednio ją dawkować. Słońce jest najbardziej powszechnym i skutecznym źródłem witaminy D. Najbogatszym źródłem witaminy D jest tran oraz ryby. Górny limit spożycia witaminy D wynosi 4000 jm dziennie. Jednak Instytut Zdrowia sugeruje, że toksyczność witaminy D nie jest raczej prawdopodobna przy dziennym spożyciu poniżej 10000 jm dziennie. Nadmierne spożywanie witaminy D (czyli hiperwitaminoza D) może prowadzić do zbyt dużego zwapnienia kości, a także stwardnienia naczyń krwionośnych, nerek, płuc i serca. Do najczęstszych objawów hiperwitaminozy D należą bóle głowy i nudności, ale może to być również utrata apetytu, suchość w jamie ustnej, metaliczny posmak, nudności, zaparcia i biegunkę. Najlepszym pomysłem jest spożywanie wymaganej witaminy D z naturalnych źródeł. Wybierając suplementy, wybierz markę ostrożnie, ponieważ URPL nie monitoruje bezpieczeństwa ani czystości suplementów. Jeśli chcesz kupić suplementy witaminy D, istnieje doskonały ich wybór on-line z tysiącami opinii klientów. To kompleksowa dieta lub ogólny schemat odżywiania jest najważniejszy w zapobieganiu chorobom i osiągnięciu dobrego stanu zdrowia. Lepiej jest stosować róznorodną dietę niż koncentrować się na jednej substancji odżywczej jako kluczu do dobrego zdrowia.